Naše produkty


Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok je platný od 01.09.2012 a je k dispozícii v sídle predávajúceho, alebo ako dokument na www.efektsk.sk.

Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim a spoločnosťou Eva Kucharovičová - EFEKT (ďalej len predávajúci). Kupujúci je povinný sa zoznámiť s reklamačným poriadkom a všeobecnými obchodnými podmienkami-ešte pred objednaním tovaru. Ako doklad o záruke (záručný list) vystavujeme ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra alebo predajka - ďalej iba záručný list) s uvedenými všetkými potrebnými údajmi na uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, katalógové číslo ....).

Podmienky a dĺžka záruky

Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov . Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č.40/1964 Zb. § 619-627 s prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. Výnimku môže tvoriť tovar predávaný zo zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď.) je označený ako tovar 2.akosti s popisom závady a predávajúci v tomto prípade nezodpovedá za chyby zodpovedajúce zníženiu akosti, ktoré mal tovar pri prevzatí kupujúcim.

Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru zaniknú, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. U tovarov predávaných za nižšiu cenu z dôvodu chyby či nekompletnosti, sa záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola nižšia cena dohodnutá.
Kupujúci preukáže platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doložiť doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké katalógové číslo, ako na reklamovanom výrobku.

Záruka sa nevzťahuje na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a pracovnými postupmi, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou, alebo poškodením účinkami násilného ovládania.

Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:

  • mechanickým poškodením tovaru,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré sú deklarované ošetrovacími symbolmi.
  • neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • ak bol tovar alebo jeho časť poškodený úmyselne,
  • tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo na ošetrovacích symboloch.
  • vykonaním nekvalifikovaných zásahov či pokusom o opravu
  • tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (zapošívanie, lepenie, farbenie),
  • tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.

Tovar zaslaný k reklamácii bude testovaný iba na závadu písomne uvedenú kupujúcim reklamačnom formulári

Spôsob vybavenia reklamácie

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, bude tovar opravený. Ak nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému používaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne používaná ako vec bez chyby, predávajúci je oprávnený vadný tovar vymeniť za tovar s rovnakými, alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

Reklamácie tovaru predávajúci vybavuje bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní odo dňa nasledujúceho po uplatnení reklamácie kupujúcim.

Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru. (Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po prijatí - do dňa vybavenia reklamácie. Nie však do vyzdvihnutia kupujúcim. O vybavení je zákazník informovaný e-mailom, ktorý uviedol už pri nákupe. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u predávajúceho a úplne zaplatený. Kupujúci je povinný vo formulári čo najvýstižnejšie popísať vadu, pre ktorú tovar reklamuje.

Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná. Náklady na dodanie reklamovaného tovaru predávajúcemu uhrádza kupujúci. Pri neoprávnenej reklamácii je kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté z riešením takejto reklamácie včetne poštových poplatkov za vrátenie reklamovaného tovaru.

Predávajúci, alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie, ktoré mu bude zaslané ako príloha na mailovú adresu uvedenú vo formulári.

Predávajúci vydá kupujúcemu o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, ktorý mu bude zaslaný na adresu doručovania uvedenú vo formulári.

Záverečné ustanovenia

Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo doplniť reklamačný poriadok. Zmeny a doplnky tohto reklamačného poriadku vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia.
 






© www.efektsk.sk 2013 | Tvorba web stránok od Grandiosoft

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM